امروزه در دنیا انیمیشن در ردیف مهمترین و پر بیننده ترین برنامه های رسانه های دیداری است. برنامه های تلوزیونی ، اینترنت ، دنیای تبلیغات ، موبایل ، بازی های کامپیوتری و ... محلی است برای حضور انیمیشن ، استودیو های تولید نیز می کوشند تا برنامه های انیمیشن را بر اساس نیز مخاطب تولید کنند.

در ایران نیز بیش از یک دهه است که با گسترش شبکه های تلویزیونی در مرکز استان ها ، تولید برنامه های انیمیشن نیز Untitledتوسعه یافته است .

فرد علاقمندبه تحصیل در این رشته در در صورتی که از توانایی طراحی خوبی برخورد باشد ، می تواند موفقیت بیشتر در این رشته کسب کند.

هنرجویان در طی دوران تحصیل آشنایی با مبانی هنرورنگ ، توانایی توانایی طراحی ، آشنایی با اصول بازیگری ، توانایی و تولید فیلم های انیمیشن ، توانایی کار با انواع نرم افزارهای گرافیکی ، شناخت عنا صر و ساختار فیلم نامه و ... آشنا می شوند.

توانمندی های دانش آموختگان رشته پویانمایی ( انیمیشن )

 

- توانایی نگارش داستان و تبدیل آن به فیلم نامه

- توانایی تبدیل سناریو به استوری برد

- توانایی طراحی شخصیت ها و فضای داستان

- توانایی طراحی از انسان ، حیوان اشیاء

- توانایی متحرک سازی تصاویر انسان ، حیوان و اشیاء

- توانایی استفاده نرم افزار های مرتبط با انیمیشن

- توانایی ساخت انیمیشن با تکنیک های دو بعدی و سه بعدی

- توانایی کار با نرم افزار ها ، شیوه های رایانه ای برای ایجاد حرکت ، صدا و تدوین

 

فارغ التحصیلان رشته انیمیشن به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی میتوانند در دروره پیش دانشگاهی هنر شرکت کنند و جذب دانشگاه صدا و سیما و مراکز آموزش عالی در سطح کشور شوند و تا مقطع دکتری در داخل و خارج از کشور ادامه تحصیل دهند