کارآفرینان بسیاری دارای سوابق هنری هستند و از روش های هنری در کسب و کارشان بهره می برند. دانشگاه ها به طور مجزا به آموزش روش های هنری و روش های کسب و کار در واحدهای مختلف خود می پردازند و به ندرت چنین اقداماتی را به شکل میان رشته ای با هم ترکیب می کنند. مضامین و مفاهیم را به شکلی میان رشته ای با هم ترکیب می کنند.

یک کارگردان و یک موسیقیدان مثلا چه نقاط مشترکی دارند; آنها کارآفرینانی هستند که از روش های خاص و عملی هنر خود برای دستیابی به موفقیت و ایجاد کسب و کاری چند میلیون دلاری استفاده کرده اند. آیا این تصادفی است یا پیشینه هنری آنها باعث تبدیل ایشان به کارآفرین شده است؟
بسیاری از افراد رابطه ای استعاره ای را میان هنر (و بشریت) و جهان کسب و کار ایجاد کرده اند. در بسیاری از مطالب نوشته شده در این خصوص به کارهای شکسپیر اشاره شده است. آموزش مبتنی بر هنر اکنون دیگر به حیطه مشاوره مدیریت نوین وارد شده است و اما دنیای کسب و کار چه درس هایی می تواند به دنیای هنر بیاموزد؟ آیا مزایایی تاکتیکی و عملیاتی وجود دارند که کارآفرینان دارای سوابق هنری از آنها برای ایجاد یک شرکت تازه تاسیس یا اداره یک شرکت دارای رشد سریع استفاده کرده باشند؟
آن چه که در ادامه آمده، دو مثال از کارآفرینانی است که از روش های عملیاتی موجود برای گنجاندن هنر در کسب و کارشان استفاده کرده اند. موفقیت آنها در تدوین این فرآیند ها حاکی از آن است که پاسخ پرسش فوق (مثبت) است.

آیا این تصادفی است که کارآفرینان راه حل هایی عملی را برای مشکلات کاری خود از طریق درس هایی که از فعالیت های هنری خود آموخته اند به کار می گیرند یا آیا پیوندی گسترده تر میان فرآیند خلق هنر و ذهنی کارآفرینانه وجود دارد؟ مطالعاتی سال ۲۰۰۵ در ابعاد مختلف سازمان کارآفرینان جوان (یک سازمان بین المللی که متشکل از ۶۵۰۰۰ کارآفرین زیر چهل و هفت سال است که شروع به کسب و کارهایی کرده اند که درآمدشان بیش از یک میلیون دلار است) نشان می دهد که ۱۵ درصد افراد تحت مطالعه، در زمینه هنر آموزش دیده بودند یا دستی در فعالیت های هنری داشته اند.

فرآیند ایجاد یک کسب و کار، مشترکات زیادی با مقوله هنر دارد که این امر به ویژه در فرآیند عملکرد این دو دیده می شود. در هر دو حالت، ایده ای شکل گرفته و باید به دقت در مورد آن تحقیق شود. هنرمند کارآفرین باید تمامی احتمالاتی که می تواند ریشه در ایده اصلی داشته باشد را در نظر بگیرید. وقتی ایده ای توسعه یافت و به کار گرفته شد، هنرمند کارآفرین باید تیمی از حامیان را برای تبدیل ایده هایش به واقعیت به کار بگیرد. فرآیند اجرایی باید با کارایی و اثر بخشی بالا انجام شود زیرا هم هنرمندان و هم کارآفرینان نوپا، کارشان را با منابع محدود آغاز می کنند. این امر باعث ارتباط فلسفی و ارتباطات داخلی کارآمد در تحول نگرش ها برای آفریدن می شود. این فرهنگ و زبان مشترک نقش مهمی در موفقیت چنین تلاش هایی ایفا می کند.

منبع: https://vista.ir/m/a/e85u9

تهران- ایرنا- فرهنگستان هنر با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری همایش «هنر،کرونا» را با هدف کاویدن هنر در مختصات فعلی جهانِ درگیر کرونا برگزار می‌کند.

فرهنگستان هنر در نظر دارد به‌منظور تحلیل و بررسی تأثیر کرونا بر هنر، همایش هنر،کرونا را با مشارکت و همراهی معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار کند. نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری این همایش، با حضور سرپرست و معاونان فرهنگستان هنر و رؤسا و معاونان نهادها و سازمان‌های مذکور، روز دوشنبه مورخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد. در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر درباره ضرورت و اهمیت موضوع و جوانب گوناگون آن، رئیس پژوهشکده هنر به‌عنوان دبیر علمی این همایش انتخاب شد.

عبدالحسین لاله با اعلام اینکه محورهای مطالعاتی و پژوهشی این همایش، با حضور و عضویت استادان و صاحب‌نظران مطرح فرهنگی و هنری کشور در شورای علمی این همایش طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد، گفت: از اهداف عمده این همایش این است که هنر را در مختصات فعلی جهانِ درگیر کرونا بکاود و تأثیرات این فراگیری وسیع را بر زیبایی‌شناسی و جریان‌های هنری در رویکردی آینده‌نگرانه بررسی کند و نقش و جایگاه هنر را در این برهه حساس آشکار سازد. فراخوان این همایش در هفته اول اردیبهشت‌ماه سال جاری اطلاع‌رسانی خواهد شد و پس از آن، پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند یافته‌ها و ایده‌های پژوهشی خود را در چارچوب محورهای مطالعاتی تعیین‌شده، به دبیرخانه همایش ارسال کنند. وی در خصوص زمان برگزاری همایش گفت:«با فروکش‌کردن موج شیوع کرونا و در صورت کسب مجوزِ برگزاری گردهمایی‌ها از مراجع ذی‌ربط، این همایش با حضور پژوهشگران و علاقه‌مندان در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد و در صورت استمرار وضعیت جاری، برگزاری مجازی همایش در دستور کار قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از محورهای مطالعاتی و همچنین گاه‌شمار این همایش می‌توانند از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری به نشانی‌های اینترنتی فرهنگستان هنر و پژوهشکده هنر مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲ـ۶۶۹۵۶۱۹۰ تماس بگیرند.

پل طبیعت تهران یک پل دو طبقه پیاده‌رو و غیرخودرویی است که در عباس‌آباد تهران قرار دارد. این پل که از نمادهای شهر تهران است. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. معمار و طراح این پل گروه «سازه‌های پارچه‌ای دیبا» (لیلا عراقیان و علیرضا بهزادی) است.

در طراحی این پل از معماری پل‌های ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده و یک سازه با طراحی ارگانیک و شبیه به درخت و کاملاً سازگار با محیط زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک‌های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شده‌است. فرم درختی ستونها و انتخاب نام «طبیعت» برای پل، هر دو تاکیدیست بر پیوستگی دو فضای سبز (دوطبیعت) توسط پل. این پل با توجه به فرایند برشکاری، مونتاژ قطعات، نصب و جوشکاری در کنار بهره‌مندی از سازه‌های فضایی در ارتفاع ۴۰ متری در کل ایران منحصر به فرد است. برای بنای پل از مصالح مخصوص و لوله‌های ویژه استفاده شده و بالاترین استانداردها و ضریب ایمنی برای آن درنظر گرفته شده و براساس قولی که پیمانکار اجرایی طرح داده پل طبیعت از زمان بهره‌برداری ۱۰۰ سال عمر خواهد کرد و در برابر حوادث و بلایای طبیعی حتی زلزله بالای ۷ ریشتری مقاوم است.

منبع: https://fa.wikipedia.org/wiki/